opseg korištenja
Dizajn sustava vizualnog identiteta podrazumijeva prijedlog i definiranje, odnosno idejni i izvedbeni projekt osnovnih grafičkih standarda: znaka i/ ili logotipa, karakterističnih boja i tipografije te ostalih elemenata koji čine dio sustava vizualne identifikacije. Dizajner na temelju projektnog zadatka određuje je li sustav jednostavan ili složen. Primjer složenog sustava vizualnog identiteta je arhitektura znaka / logotipa u slučaju kada postoje ekstenzije osnovnog logotipa, jezične mutacije logotipa ili slogana, definiranje slikovnog izraza te neke druge situacije u kojima projektni zadatak zahtijeva detaljniju razradu osnovnih grafičkih standarda.
Izvedbeni projekt vizualnog identiteta uključuje izradu osnovnog priručnika za uporabu vizualnog identiteta (digitalni zapis) s prikazom vizualnih konstanti (znak/logotip u različitim situacijama, odnosi znaka i logotipa, smanjenja, sustav boja i tipografije...) te osnovnim smjernicama za primjenu vizualnog identiteta. Definicija tipografije ne uključuje pravo korištenja pojedinog pisma.
Izvedbeni projekt ne uključuje aplikacije vizualnog identiteta, odnosno dizajn pojedinačnih sredstava komunikacije kao što su tiskanice, promotivni materijali, transportna sredstva, signalizacija itd.
Izrada opsežnog priručnika za uporabu vizualnog identiteta (knjige standarda) naručuje se i naplaćuje posebno, po cijeni dizajna brošure/kataloga (Informativna i promotivna sredstva), a za svaku pojedinu aplikaciju vizualnog identiteta sadržanu u knjizi standarda naplaćuje se idejni projekt (ako cijena idejnog projekta nije posebno izražena, ona iznosi 60% pojedine stavke).
opseg korištenja
Preduvjet za dizajn aplikacija su prethodno definirani osnovni grafički standardi vizualnog identiteta.
Primjer omotnica izvedenih iz osnovne su omotnice različitih formata s aplikacijom identičnom osnovnoj.
Posjetnica izvedena iz osnovne podrazumijeva mutaciju imena i osobnih podataka.
Primjeri navedenih obrazaca su predložak za faks, račun, dostavnicu ili narudžbenicu.
Warning: Undefined variable $products_list in /home/dizajnhr/public_html/kalkulator/graficki.php on line 125
opseg korištenja
Informativna i promotivna sredstva podrazumijevaju brošure, kataloge i godišnje izvještaje. U cijenu dizajna nije uključen urednički posao, kreativni nadzor, nadzor fotografiranja, istraživanje i dr., kao niti troškovi fotografije, ilustracije te pisanja tekstova.
Ovi predlošci služe i za obračun cijena materijala vezanih uz turizam i ugostiteljstvo (npr. jelovnik, vinska karta, cjenik pića i dr.).
Warning: Undefined variable $products_list in /home/dizajnhr/public_html/kalkulator/graficki.php on line 173
opseg korištenja
U cijenu dizajna nije uključen urednički posao, kreativni nadzor, nadzor fotografiranja, istraživanje i dr., kao niti troškovi fotografije, ilustracije te pisanje tekstova (naslova, slogana i sl.).
Riječ ‘aplikacija’ ovdje označava jedno sredstvo komunikacije (npr. plakat, billboard, televizijski oglas, itd.). U slučaju izrade kampanje ne naplaćuje se ponovno idejni projekt za pojedinu vrstu aplikacije, već samo idejni projekt kampanje (ako se npr. kampanja sastoji od serije oglasa te serije plakata, naplaćuje se idejni projekt kampanje za dvije vrste aplikacija, zvedbeni projekt za svaki oglas unutar serije te izvedbeni projekt za svaki plakat unutar serije).
Kampanja koja se sastoji od samo jedne vrste aplikacije (npr. serija oglasa ili serija billboarda) naplaćuje se po cijenama navedenim za određenu vrstu aplikacije.
U idejni projekt kampanje mogu se uvrstiti i aplikacije koje nisu navedene u ovom poglavlju.
Stručan (tehnički) oglas je primjerice objava natječaja, rezultata nagradne igre i sl.
Kampanja
Oglas
Plakat
Prijevoz sredstva
Oglašavanje na prodajnom mjestu
Oglas
opseg korištenja
Promotivni proizvodi nisu namijenjeni prodaji. Dizajn promotivnih proizvoda i navedene cijene podrazumijevaju dizajn na osnovu unaprijed projektiranog vizualnog identiteta tržišne marke. Ako vizualni identitet tržišne marke nije ranije definiran, naplaćuje se prema izračunu u poglavlju Smjernica Vizualni identitet.
Cijene podrazumijevaju grafički dizajn, odnosno opremu zadanih proizvoda. Produkt dizajn promotivnih proizvoda (npr. dizajn boce, staklenke i sl.) naplaćuje se prema cjeniku industrijskog / produkt dizajna. Modni / odjevni dizajn (npr. dizajn torbe ili majice) naplaćuje se prema cjeniku modnog / odjevnog dizajna. Odabir promotivnih proizvoda iz postojeće ponude naplaćuje se kao usluga konzaltinga odnosno savjetovanja.
U cijenu dizajna nije uključen urednički posao, kreativni nadzor, nadzor fotografiranja, istraživanje i dr., kao niti troškovi fotografije, ilustracije te pisanje tekstova.
Primjeri promotivnih proizvoda su naljepnica, privjesak, bedž, kapa, kišobran, vrećica ili omotni papir.
Suveniri su promotivni proizvodi namijenjeni prodaji, stoga se cijena njihova dizajna izračunava kao umnožak ovdje navedenih cijena pomnožen s dva. Ambalaža za suvenire naplaćuje se prema cjeniku promotivnih proizvoda. Ako je projekt ambalaže zahtjevan, naplaćuje se prema cijenama za ambalažu i opremu proizvoda.
opseg korištenja
Dizajn ambalaže i navedene cijene podrazumijevaju dizajn na osnovi unaprijed projektiranog vizualnog identiteta tržišne marke. Ako vizualni identitet tržišne marke nije ranije definiran, naplaćuje se prema izračunu u poglavlju Smjernica 'Vizualni identitet'.
Cijene podrazumijevaju dizajn vizualnih komunikacija, odnosno opremu zadane ambalaže. Produkt / industrijski dizajn ambalaže (npr. dizajn boce, staklenke i sl.) naplaćuje se prema cjeniku produkt / industrijskog dizajna. Odabir ambalaže iz postojeće ponude naplaćuje se kao usluga konzaltinga odnosno savjetovanja. Fotografije i ilustracije naplaćuju se posebno.
Serija ambalaže podrazumijeva različite sadržaje na istoj vrsti primarne ambalaže (npr. serija od nekoliko vrsta sokova pakiranih u istu Tetra kartonsku ambalažu).
Porodica ambalaže podrazumijeva različite vrste primarne ambalaže (npr. porodica kozmetičkih proizvoda koja se sastoji od tube, kutije, bočice i hilze*).
Grupa ambalaže podrazumijeva različite vrste i sadržaje, odnosno više serija i porodica primarne ambalaže (npr. grupa prehrambenih proizvoda koja se sastoji od serije pakirane u kartonske kutije, serije pakirane u plastične vrećice i serije pakirane u papirnate vrećice).
Termin primarna ili prodajna ambalaža odnosi se na osnovnu ambalažu u kojoj kupac kupuje proizvod, sekundarnom ili skupnom ambalažom nazivamo onu u kojoj je privremeno upakirano više istih proizvoda, npr. nekoliko boca, set drugih manjih proizvoda i sl., dok je tercijarna ili transportna ambalaža ona koja služi samo za transport do prodajnog mjesta i u pravilu nije vidljiva kupcu na prodajnom mjestu.
Vanjskim segmentom ambalaže nazivamo dio primarne ambalaže vidljiv na prodajnom mjestu, a unutarnjim segmentom ambalaže onaj dio primarne ambalaže koji se nalazi unutar vanjskoga. Primjerice, deterdžent za rublje u kutiji ili plastičnoj vrećici uobičajeno ima samo vanjski segment pakiranja; standardno pakiranje kreme za lice sastoji se od kartonske kutije kao vanjskog segmenta i etikete za staklenku kao unutarnjeg segmenta, dok se etiketa na boci mineralne vode tretira kao vanjski segment. Vanjski segment može biti ujedno i jedini, dok unutarnji podrazumijeva postojanje i projektiranje vanjskog segmenta.
Prilagodba formata osnovnog dizajnerskog rješenja (npr. različiti volumeni istovrsne ambalaže) naplaćuju se do 50% cijene izvedbenog rješenja u slučaju dizajna skupine ambalaže, odnosno do 50% ukupne cijene dizajna za pojedinačnu ambalažu.
* Hilza je pakiranje koje sadrži npr. balzam za usne.
Vizualni identitet skupine ambalaže
Primarna (osnovna) ambalaža
Sekundarna (skupina) ambalaža
Tercijarna (transportna) ambalaža
opseg korištenja
Ovo poglavlje odnosi se opremanje izložbi, sajmova, showroomova i dućana, odnosno svih situacija u kojima je potrebno vizualno opremanje prostora u vidu signalizacije i/ili brandinga. Faktori naknade za korištenje ovdje se razlikuju od onih u drugim rubrikama.
Cijene podrazumijevaju dizajn vizualnih komunikacija. Produkt / industrijski dizajn (npr. projektiranje nosivih elemenata i dr.) naplaćuje se prema cjeniku produkt / industrijskog dizajna. Odabir nosivih elemenata iz postojeće ponude naplaćuje se kao usluga konzaltinga odnosno savjetovanja.
Potrebno je razlikovati termin postava od opreme izložbe, gdje se oprema primjenjuje za projekte u kojima je postav u visokom stupnju riješenosti. Termin jednostavno rješenje odnosi se na opremu vizualnih komunikacija već riješenog postava na kojemu je potrebno primijeniti postojeći vizualni identitet, dok se složeno rješenje odnosi na opremu koja koncepcijski ulazi u sam postav, odnosno interpretira temu.
Postav izložbe
Oprema izložbenog prostora Idejni projekt
Oprema izložbenog prostora Izvedbeni projekt
Interpretacijska grafika
Oprema izložbenog prostora - Pojedinačna rješenja
opseg korištenja
Kod prostornih intervencija i sustava ne postoji faktor vremena korištenja jer se podrazumijeva da je signalizacija trajni projekt.
Cijene podrazumijevaju dizajn vizualnih komunikacija. Produkt / industrijski dizajn (npr. projektiranje nosivih elemenata i sl.) naplaćuje se prema cjeniku produkt / industrijskog dizajna. Odabir nosivih elemenata iz postojeće ponude naplaćuje se kao usluga konzaltinga odnosno savjetovanja.
Pojedina rješenja izvedbenog projekta izvedena iz osnovnog dizajnerskog rješenja (npr. prilagodba formata, mutacija teksta i sl.) naplaćuju se 30% cijene pojedine stavke osnovnog izvedbenog rješenja za sustav usmjeravanja, odnosno 30% ukupne cijene dizajna za pojedinačna rješenja.
Jednostavno rješenje uključuje manji objekt (npr. restoran, trgovina, poslovnica ili klub), a složeno rješenje veći objekt (npr. bolnica, banka ili trgovački centar), kompleks objekata (npr. sportski, trgovački ili poslovni kompleks) te projekte kod kojih se projektira unutarnja i vanjska signalizacija.
Nadzor izvedbe obračunava se prema broju radnih sati.
Priprema, Analiza i Definiranje Projekta
Sustav usmjeravanja, Idejni projekt
Sustav usmjeravanja, izvedbeni projekt
opseg korištenja
Dizajn serija i ovdje navedene cijene podrazumijevaju dizajn na osnovi unaprijed projektiranog vizualnog identiteta pojedine serije (npr. biblioteke ili audiofilske serije izdanja). Ako vizualni identitet serije nije ranije definiran, naplaćuje se prema izračunu u poglavlju Smjernica Vizualni identitet.
Termin 'nosači zvuka, slike i/ili teksta' odnosi se na CD, DVD, kazete, ploče i ostale formate. Ako se za njih projektira originalna ambalaža, ona se naplaćuje prema izračunu u poglavlju Smjernica Ambalaža i oprema proizvoda. Ovdje navedene cijene odnose se na standardnu opremu u postojećoj ambalaži.
U cijenu dizajna nije uključen urednički posao, kreativni nadzor, nadzor fotografiranja, istraživanje i dr., kao niti troškovi fotografije, ilustracije te pisanja tekstova.
Serija knjiga
Serija nosača zvuka, slike i/ili teksta
Serija nosača zvuka, slike i/ili teksta - pojedinačno
opseg korištenja
Pod pojmom komercijalnih tiskovina podrazumijevaju se npr. dnevne novine ili dvotjedni magazini, dok se pod pojmom promotivnih tiskovina podrazumijevaju korporativna izdanja, npr. mjesečna izdanja aviokompanija. Tiskovine se u pravilu razvijaju u četiri faze:
1. idejni projekt (temeljni koncept, logotip (glava) časopisa, logotip (glava) rubrike, naslovnica, pojedinačna (karakteristična) stranica
2. izvedbeni projekt (detaljna razrada idejnog projekta)
3. zbirka referentnih podataka (knjiga standarda logotipa (glava) časopisa i rubrika, knjiga standarda prijeloma)
4. nulti broj (s konkretnim sadržajem), završna korektura (nakon prijeloma prvog broja)
Izrada zbirke referentnih podataka (knjige standarda) naručuje se i naplaćuje posebno, po cijeni dizajna brošure / kataloga (prema izračunu u poglavlju Smjernica Informativna i promotivna sredstva), a za svaku pojedinu aplikaciju vizualnog identiteta sadržanu u knjizi standarda naplaćuje se idejni projekt (ako cijena idejnog projekta nije posebno izražena, ona iznosi 60% pojedine stavke).
Završna korektura naplaćuje se prema cijeni konzultantskog sata odnosno kreativnog nadzora.
U cijenu dizajna nije uključen urednički posao, kreativni nadzor, nadzor fotografiranja, istraživanje i dr., kao niti troškovi fotografije, ilustracije te pisanje tekstova.
Komercijalna tiskovina
Promotivna tiskovina
Poštanske marke
Dionice, Vrijednosni papiri, čekovi
Doznake, certifikati
Kovanice
Vrijednosne kartice (Bankarske, kretidne, identifikacijske)
U cijenu dizajna nisu uključene sljedeće usluge:
— urednički posao, kreativni nadzor, nadzor fotografiranja, istraživanje, pisanje projektnog zadatka,
— snimanje fotografija, crtanje ilustracija, pisanje tekstova te naknada za njihovo korištenje,
— jezične izmjene,
— obrada slikovnog materijala ili teksta (skeniranje, retuširanje, lektoriranje tekstova),
— priprema za tisak (izrada .pdf dokumenata),
— unos dodatnih tekstualnih korektura,
— probni otisci i isprinti,
— snimanje podataka na CD/DVD, umnožavanje istih, dearhiviranje i sl.,
— usluga dostave,
— troškovi puta i/ili smještaja izvan poslovnog sjedišta izvođača i/ili,
— sve ostale usluge treće strane.
Trošak za sve dodatne usluge dizajnera čije cijene nisu izražene u Smjernicama obračunava se prema utrošenom vremenu, odnosno radnim satima. Raspon cijene radnog sata dizajnera iznosi od 50 do 100 bodova, ovisno o zahtjevnosti zadatka (npr. cijena sata unosa tekstualnih korektura iznosi 50 bodova, a cijena sata kreativnog nadzora 100 bodova).
Cijena svake jezične promjene, ovisno o zahtjevnosti zadatka, iznosi do 50% ukupne cijene djela dizajna (uključujući i naknadu za korištenje) u slučaju kada jezična promjena ne zahtijeva značajniju izmjenu osnovnog dizajnerskog rješenja.
Ako je izmjena značajna, naplaćuje se puna cijena određenog djela dizajna.
U slučaju da autor u dogovoru s naručiteljem koristi profesionalne usluge treće strane, takve se usluge naplaćuju posebno, i to u njihovu punom iznosu, odnosno uvećanom za ugovorom definirani postotak.
Radni sat